måndag 28 juni 2010

Semester-sjukstuga-bröllop-midsommar-sjukstuga

Skäms på mig! Det var evighetersen jag var här och skrev. Mycket har hänt och det är omöjligt att skriva om allt. I korthet har vi varit på semester på Öland mysigt men blåsigt. När vi kom hem gick hela familjen igenom magsjuka:( tittade på årets bröllop:) Firade en toppentrevlig midsommar med god mat och goda vänner. Avslutade med att värmen kom och årets första tur till stranden. Sen han vi inte mer förän lilla E fick värsta febern upp mot 40 grader och helt utslagen med ont i magen. Men hon är så tapper. Nu hoppas vi på återhämtning och att alla andra klarar sig. Vill till stranden och bara njuta av livet och sommaren. Den kanske viktigaste saken som jut nu har hänt är att lilla L kissar och bajsar på pottan:) Det känns så stort! Tog av henne blöjan i går och sen dess har det inte hänt en ända olycka. Kissa, skynda skynda hörs en ljuv liten stämma säga och mamma springer till pottan och mycket riktigt där kommer det! Hon är så skön. Har hon bestämmt sig så har hon. Ingen mer blöja där känns det som. Får se om jag har fel. Hon har i och för sig en på natten och när hon sover middag.
Denna vekan är jag själv då min älskade make jobbar borta. Saknar honom. Har lovat min lilla älskling att få sova i mammas säng när pappa är borta:) men det är mest för min skull. Hatar att sova ensam. Så skönt att ha henne där.
Kalas stundar inom kort för två av familjens medlemmar. Bra att börja planera. Mat, precenter städning och kläder. Men det är roligt nöje.
Nu väntar sängen och en varm liten kropp, hoppas bara den inte är för varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar