onsdag 6 juli 2011

En lyckad loppis




I går var vi på en lokal loppis och aktion. Det blev några böcker till barnen, en lampa och ett nytt vardagsrumsbord till oss! Ja så kan det gå ibland. Precis när vi skulle gå så sprang vi på ett bord, eller nja ett bord är synd att säga för det är nog faktiskt en gammal byrå i furu. Men både jag och min man blev förälskade.Den ska vi ha utbrast vi:) Tanken är att vi ska måla det vitt, kapa av ändarna och sen gjuta en cementskiva uppe på samt ta bort de stora knopparna på lådorna på sidan. Kanske blir det några andra lite mer passande eller också kör vi utan och så får man dra ut genom att hålla under. Vad tror ni om det? Kan det bli bra? Kom gärna med tips och idéer.


Nu står det på plats i vårt vardagsrum i väntan på sin förvandling. Helst vill jag göra det i kväll, men det kanske inte är så troligt:( Får nog bli under semestern


Nu vill jag ju ha ny matta, en rund tänker jag mig. Kanske en vävd! Finns det?

1 kommentar:

  1. Varför inte behålla de stora runda knopparna, de är ju urcoola!

    SvaraRadera