fredag 11 november 2011

Tappetserad byrå!

Hemma händer det grejer i så där sakta mak så att man inte får en chock när man kommer hem. Lite små pill i kvartalet eller så. Men det är bättre än inget. Så det så. Häromdan var det vår schenks (som flyttat från pepparkakshuset hem till oss) tur att få sig lite kärlek och omsorg. Det skedde genom att vi helt sonika tog och tappetserade om dörrarna på den för att piffa upp lite.
Så här blev resultatet. Kanske inte den bästa bilden men det kanske blir en bättre en annan dag, vem vet.

Känner mig nöjd. Nu ska vi bara ta och måla hyllorna som ska stå ovanför. I dem ska min man pynta. Så det blir lite manligt här hemma:) Ja har ni tur så delger jag er vad det är lite senare. Kanske tar och målar lite i eftermiddag så att hörnet blir klart någon gång. Men då finns det risk att det händer för mycket här hemma under detta kvartalet så det är kanske bäst att avvakta lite.

För er som är lite observanta kanske ni kommer i håg att i dag är det ingen vanlig dag utan faktiskt stora Es födelsedag. Hipp hipp hurra älskling! Det ska vi fira med paket och kladdkaka som bakades i går dagen till ära. (Vi bakade två så vi kunde smaka redan i går.) Sen ska resten av familjen på scout läger och jag ska vara själv hemma..... så själv man nu kan vara med fyra hundar och en katt. Ja glömde jag skriva att vi är hundvakter i helgen!? Så så ensam kommer jag inte vara. Dessa djur är extremt sociala. De ska ha kärlek i tid och otid och sen ska de ut på långpromenader för att inte tala om att de även vill ha mat. Puhh... det är ett heltids jobb. Men i går kväll satte jag ner foten. Det räcker med två hundar i sängen. De andra får faktiskt ligga på golvet. Och det var ju tur eftersom familjen medlemmar utökas i sängen under natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar