fredag 30 mars 2012

En dag i staden

I går blev det en hel dag i stora staden. Så härligt att komma i väg. Målet var att gå på min kusins disputation. Ja så duktig är hon. Numera får vi tilltala henne som Doktor:-) Riktigt intresant ämne var det också vilket gjorde det ännu roligare att få vara med på tillställningen. Det hela gick avstapeln i en undervisningssal som jag själv har gått på lektion i. Så det var kul att få gå in där och återuppleva gamla minnen. Efteråt han vi med en fick i Haga och lite shopping till tjejerna.


Detta följde med hem. Samt ett linne. Du hittar det här och här.
Precis sådana kläder som mina barn älskar. Även mamma. Bara att använda tvätta hänga upp och använda igen. Lätt som en plätt. Inget som skaver eller sitter åt. Bara sköna plagg att vara barn i.
Efteråt var det middag med ett stort sällskap. Där bjöds det på god vegetarisk kost och trevligt sällskap. Jag satt med många lika lärda personer som min kusin. Mycket trevligt var det. Kvällen gick fort med mycket rörande tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar