fredag 12 november 2010

Lilla kärleken 4 år!

I går blev min trollunge 4 år! oj vad tiden går fort. Så mycket roligt som har hänt under dessa åren. Skulle inte vilja vara utan en minut av alla dessa stunder med henne. KÄRLEK!! är vad det är.
I år bestämde vi att vi ville ge henne något extra. I dessa tider då barn har allt och får allt så är dte svårt att hitta på bra saker. I vårat fall vår valet inte så svårt. Just nu arbetar vi båda på tok för mycket. Så vi bestämde att det var dags att ta en dag ledigt. Så hennes födelsedag bestämde vi skulle bli en familje dag. Inget arbete eller dagis att stressa till.
Försöket att väcka henne med sång och frukost på sängen misslycakdes. Kl 3 kom hon gående till våran säng. Sen när kl var strax efter 7 och vi skulle smya upp för att gratta henne var det en liten Sessa som snabbt var vaken. Det slutade med att vi fick gå upp och be henne ligga kvar så att vi kunde komma in och sjunga för henne:)
Sen mös hela familjen isängen innan det blev dags att kläpå sig och åka iväg och leka på Leklandet. Det var uppskattat. Vilka glada barn. Väl där träffade vi en kompis med barn. Det var så roligt att kunna ge barnen denna tiden och upplevelsen. Inte blev det så dyrt heller.
Trots 3 timmar av intensiv lek ville min Sessa promt gå på fredagsgymastiken. Så det blev att stressa tillbaka för att snabbt hinna med den. Men hon var glad som en liten lärka. Kvällen avslutades hemma i soffan med fredagsmys och filmen Babar.
Själv fick jag och min man ta och röja hemma då jag arbetar lördag söndag och vi har barnkalas lördag och släkt kalas söndag. Ja ja det är skönt att allt är avklarat så slipper det hänga över en....eller hur är det man ska tänka!?

Dessutom såg jag att en lokal marknad i närheten äger rum denna helgen och dit vill jag såååååååå gärna. Vi får se vad som hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar