tisdag 28 juni 2011

Då var makens present avklarad....

Bild lånadMaken fyller som bekant jämnt detta året. En sådan födelsedag som inte går att bara hoppa över. Därför har jag nu ett bra tag funderat på vad jag ska ge honom i födelsedagspresent. Det känns som att det måste vara något minnesvärt. En skjorta duger inte. Men så i måndags när jag var ledig fick jag och barnen ta oss en tur för att fixa en present. Jag glad i hågen trava in i affären och talade om vad jag ville ha. Då visade det sig att det var en beställningsvara som tar 8-9 veckor att få. Hmmm men han fyller ju år nästa vecka. Tanken har inte slagit mig att det kan vara beställningsvara. Det skulle bara vara att hämta!? Men jag hade bestämt mig för att det skulle han få. Så det vara bara att beställa och så får det bli ett foto på saken han ska få. Vill inte riktigt avslöja vad det är eftersom han kanske kanske kan läsa det innan han fyller nästa onsdag, inte så troligt eftersom han inte läser här. Men jag vill vara på den säkra sidan. Så ni får veta nästa onsdag vad det blir. Jag tror han kommer att bli glad i alla fall:)
Nu ska det pysslas ett kort också som han kan få. En med ett foto på varan som komma skall.

Men nu känner jag en liten önskan att få ge honom något som han kan få samma dag som han fyller. Kanske inte så stort men i alla fall något. Det innebär att jag måste ut och handla igen. Kanske till helgen när han ändå är borta. Får fundera på det ett tag, men något mer måste det bli. Det känner jag. Även om den första presenten är snuskigt dyr som den är. Men något mer är han allt värd, min man:)Älskar att göra honom glad och paket gör honom glad, stora som små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar