måndag 13 juni 2011

Ohälsosamt arg!


Jag är just nu ohälsosamt arg. Det gör så ont i hela kroppen. Käkarna värker och jag har ont när jag andas...inte bra. Allt bara för en dagisplats!!! Det hela handlar om att min lilla skrotta ska fylla 3 år och då brukar de flyttas över till stora avdelningen. Inget jag har funderat på men många andra tydligen. Till saken hör att ett barn som är 18 dagar äldre från en annan avdelning har börjat skolas in. Tänkte inte mer på det men så i fredags var vi på utvecklingssamtal och då sa dom att min lilla ska inte flyttas över för det finns inte plats. Men flickan som skolas in kommer från avdelningarna där nere och de har aldrig skolats in uppe innan, men denna gången fanns det en önskan om det. Men det gör att min inte får plats att skolas in. Till saken hör att barnen från småbarnsavdelningen där nere i huset har alla 08 flyttats över till stora avdelningen, men på våran avdelning så skolas inte alla in för det finns inte plats på den stora avdelningen. Det som gör mig så arg är att en nerifrån får komma upp och ta en plats så att min dotter inte får plats. Detta gör att ett barn född dec 08 kommer in på stora avdelningen nere i huset!? Men varaför ska det barnet in på stora avdelningen innan mitt barn som är född i juli?! Det heter att det fanns en önskan från dennes föräldrar. Men då har jag ju också en önskan att komma in på stora. Men jag visste inte att vi var tvungna att anmäla oss till detta utan att det skulle gå den riktiga vägen, som det alltid har gjort innan. Men tydligen inte. Idag gäller det att ligga steget före och curla för ditt barn.
Hur de än försöker att övertyga mig så kan jag inte tycka att detta är rätt.

Ringde till föreståndaren för att tala om att jag är missnöjd och att jag vill ha papper på alla barn som flyttades från småbarnsavdelningen upp till stora. Men det kunde hon inte lämna ut det var sekretess!!?? Hallå eller, arbetar inte hon i en offentlig förvaltning?? Jag sa att jag skiter i de fyra sista siffrorna bara vilka år och månader de var födda i och det finns det ingen sekretess på i en offentlig förvaltning. Det finns något som heter offentlighetsprincpen... en gammal goding som gör det möjligt att få ta del av allt sådant. Vilket jag upplyste henne om.

Jag hade inte blivit så upprörd om flickan som flyttade upp inte kommit in på sin avdelning där nere utan att hon precis fått stanna kvar på småbarnsavdelningen. Då är det skit samma vems barn som får gå upp.

Dagispersonalen frågade föreståndaren varför den andra flickan fick gå före och då var svaret att hon är äldre. Men då tänker jag att min dotter är äldre än det barnet som får skolas över som är född i december och då går man inte på ålder.

Känner mig så arg, besviken och överkörd. Det värsta är att det inte ens går att diskutera utan att det redan är bestämt och de kommer aldrig att ändra på sig och nu handlar det om princip att de har de bestämt:( Är så ledsen. Kanske kunde accepterat det hela om vi haft en dialog, där de förklarat att det passar bäst för barngrupperna osovidare, men den finns inte och då känner jag mig överkörd när argumenten inte håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar