lördag 25 juni 2011

Storröjning inväntas!

var hemma en snabb sväng hos en kompis i går och där han jag kika in i hennes garderob....det skulle jag inte gjort. Insåg hur katastrofal min egna är. Jag är nämligen en notorisk samlare och kan inte slänga saker. Framför allt inte kläder. Vilket avspeglar sig i min garderob. Mina tankar bruka gå ungefär så här....Den där tröjan kan vara bra att ha om jag inte hittar något annat att ta på mig....eller den sitter inte så bra men jag tycker om den och kanske att jag kommer att gå ner lite och DÅ vill jag ha den......eller, den mins jag var jag köpte och det var så mysigt....eller den kan bli modern igen och då är det bra att ha kvar den, eftersom det är ett plagg man kanske inte går och köper så ofta....Ungefär så går mina tankar. Resultatet är katastrof. Jag hittar inte det jag tycker om för allt som är i vägen.
En riktigt uppränsing känner jag är ett måste och snart kanske snart har jag ork att ta tag i det. Vem vet. Kanske ska börja med att inhandla fina lådor att lägga kläderna i innan jag slänger dem. Får fundera ett tag hur det hela ska gå till. Men det ska gå bra tillslut. Hinner jag under 4 veckors semester? Ja tiden går fort.

1 kommentar:

  1. Jag tror de flesta känner igen sig... min väninna hade garderoben full av bra att ha "cyklatilljobbet" tröja! Hur ofta hon cyklar till jobbet? En gång om året , ungefär...

    SvaraRadera