måndag 31 oktober 2011

Dagens Lilla L

I dag har vi varit och badat en riktigt mysig dag på alla sätt. Bara av den nyheten att vi ska åka och bada nominerar mig till älsklingsmamma:-) Om saningen ska fram så har hon inga andra mammor att välja mellan.

Efter att vi kommit hem och myst i soffan med två trötta barn (och en mamma) Ställer jag en fråga till Lilla L som egentligen ska vara ett konstaterande. Ska jag så och lägga dig? Svaret blir Nej tack! Ja det är roligar med ett artigt svar trotts allt:)

En stund senare säger hon lite trött argt under lugg: Mamma jag ska sälja dig!  För hur mycket då frågar jag. 10 kroner. Jag frågar mitt stora troll som dagen till ära håller mamma högt upp på sin lista, vill du köpa mig för 10 kroner? Ett lende och ett lite funderande finner hon det som en bra deal. Ja jag köper dig. Varpå lilla L snabbt och lika argt svarar nej jag ska köpa mamma för 10 kroner:-)

1 kommentar:

  1. De är ju för härliga de små liven!
    Härligt med en riktig mysdag :-)Man behöver det då och då. Jag och kidsen tänkte ha det på fredag.
    Ha de gott!
    KRAMAR

    SvaraRadera