lördag 28 april 2012

Jet klocka

Nu när jag snart ska fylla jämt kommer frågan: vad önskar du dig? Jag tycker att det är väldigt jobbigt. Jag gillar inte att mina vänner ska behöva köpa något till mig. Känner mig inte riktigt bekväm med det. Samtidigt förstår jag deras önskan att ge något och då kan det vara bra om det är något jag vill ha. Oftast har jag fullt upp med så mycket annat så jag hinner inte tänka på vad jag önskar mig. Alla bra ideér kommer efter jag fyllt. Det är samma med barnen eller ja med alla som jag ska ge något. Bra tankar och insperation kommer alltid en vecka eller två för sent. Antagligen för att jag lever så i nuet att jag inte tänker på att den eller den fyller eller snarare det tänker jag på men jag inser inte alltid att den dagen är snart. Vilket oftast leder till att jag får en liten chock när jag inser att jag hinner inte titta på något bra utan måste lösa det snabbt och ta första bästa allternativet eller så ratar jag allt och inget är bra nog. Någon som har samma problem?
För en liten stund sedan slog det mig att jag kan önska mig en klocka. Jag har en, men det kan vara roligt att ha en annan att byta med. Kanske en liten rolig detalj med färg. Kanske som denna fina oranga från ur och pen.

bild lånad
Men så kommer den tyrgga känslan och då är allt den vita med fina stenar bra användbar. Älskar den också.
bild lånad

1 kommentar: