tisdag 5 april 2011

Giftiga pannkakor!


Igår var en underbar dag. Ledig som jag var kändes dagen ännu bättre. Vi var ute i två omgångar och bara njöt. Fint besök fick vi också av goa vänner både till mig och barnen. Till lunch blev det pannkakor vilket ingen av mina barn gillar:( Men jag var slut på andra idéer så ibland får det bli sådant de egentligen inte gillar. När jag stod där och stekte fick jag hjälp av min lilla mästerkock som stormtrivs att sitta brevid och hjälpa till. Lilla hjärtat som börjar bli stor. Samtidigt som jag lagarmat röjer jag alltid i köket. Känns som att man är mer effektiv då. Men mitt i mitt stök trillade en färgburk ut. Ni vet en av den sorten som man färgar trolldeg eller kakor av. Detta noterades direkt av den lilla koken som gärna ville gröna pannkakor. Sagt och gjort! Det blev giftiga pannkakor, men de gick att äta. Mest åt jag eftersom de inte gillar dem trots den fina färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar