lördag 30 april 2011

Önskelista!



Jag har många saker som jag önskar mig. Detta året fyller jag allt annat än jämt till skillnad från nästa år då jag blir 30. Känns som att man kan önska sig lite mer då. Så några stora saker får ligga kvar på önskelistan till då:)

En av mina önskningar till nästa år är en assistent. Tills för ett tag sen var det KitchenAid. Åhh så fin. I lööve it. Dessa tre färgena är något av favoriterna. Creame, Iceblue, Candy appel red




Men så hörde jag att motorn inte var så stark!? Vad då inte stark!? Jag vill ju ha min till att baka bröd och andra tunga saker ska den inte orka det? Sen hörde jag att bunken var liten så att dubbel sats inte får plats. Nää då började jag bli tveksam det är ju just det jag behöver. Vem vill inte slänga ihop två kakor när man ändå håller på? Eller flera bröd när ångan är uppe?
Klarar den inte det vill jag inte ha den. Sen får den vara hur fin som helst.




Men assistent behöver jag. Just nu har jag elektrolux från 70 talet. Man får ha sina knep för att den ska vara med hela vägen:) Men oj vad jag har bakat i den. Gillar den skarpt.
Sen vill jag gärna ha tillbehören till så att jag kan göra mos och annat smått och gott.

En annan sak jag önskar mig är en kamera. Nu igen kan man säga. För 2 år sen köpte vi en ny panasonic lumix, men den är helt värdelös nu. Det är mer tur det handlar om att få bra bilder och det känns så tråkigt. Denna gången vill jag ha en Canon Eos...men jag vill kunna ta foton nu. Så frågan är om jag kan vänta ett helt år på den.
Min man fyller 30 till sommaren så kanske kan han få det i present.

Annar kan jag alltid köpa honom en fårskinsfotölj:)
Ja, gått om förslag finns det. Får se var det hela slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar