söndag 1 maj 2011

Ett svåruthämtat paket!

Jag har beställt varor från den blå elefanten och nu är de äntligen här. Fick sms i fredags att det kunde hämtas ut samma dag. Jag blev glad som ett litet barn på julafton. Snabbade mig till affären efter arbetet för att få hem min skatt....trodde jag. I sms:et står det att jag skulle ange en kod. Inga problem tänkte jag jag har ju min fina IPhone...men den var död i min väska och där står jag i den millånga kön ända fram till kassan innan jag kom på det. Jaja jag fick handlat mig lördagsgodis och fredagsmys. Så ska det vara när man ska ha det gott. Hem och ladda telefonen för att efter arbetet på lördagen hämta ut min skatt. Kommer fram till kassan enkom för detta ärendet. Lämnar min kod (duktiga mig) plus min legitimation (jag kan det här nu, när kassörskan frågade efter min mans kort?? Tänker snabbt jag lämnade fel bankkort måste ha varit företags kortet tänkte jag och började leta efter det andra. Då slår det mig att jag har lämnat lägget och inget bankort allas. Vad menar hon då? Jo det ska jag tala om, varan var beställd i min mans namn och kan därför inte hämtas utan hans legitimation Men ååååååå vad jobbigt det blev...igen. Inte ens i ett litet samhälle som vårt fungera sådant längre. Fast man är känd! Det har med datasystemen att göra. De måste registrera legitimationer via streckkåd in i datorn det hjälper inte ens att jag kan personnumret utantill:(
Så snart ska jag göra ett nytt försök med att ta med hans legitimation Får se om de går med på det. Tänkte jag ska ta mitt lilla troll bak på cykeln och göra en liten utflykt ner för backarna. Frågan är var mitt paket ska få plats? Men det blir en annan historia och ett senare problem. Nu tänker jag att mitt nya sundare liv ska börja och där passar cykling in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar