lördag 28 maj 2011

Ny säng!


Bild www.carpediembeds.se
Äntligen har vi blivit med en ny säng. Den är så underbar att sova i och jag bara längtar tills jag får krypa ner i den:) När vi ändå bytte säng ville jag också ha nytt täcke, så så fick det bli. Nu har vi ett härligt fluffigt nytt dubbeltäcke. Och det är också underbart att krypa ner under. Mmmm jag bara njuter. Kan inte fattat att vi har haft vår andra dåliga säng i så många år. Det är många timmar som spenderas i sängen Så de timmarna bör vara bra. Känns helt rätt att vi investerade i denna underbara säng.
Vissa sker händer med en gång och andra tar evigheter. Sängen nämnde jag och veckan efter så köper vi en ny säng:) Egentligen så var meningen att vi skulle köpa två nya fåtöljer.. ni som har följt min blogg har nog inte missat min önskan om nya fårskinsfotöljer. Så det har vi sparat till och vips så köper vi en säng i stället! Men som min man sa vad är en timme på kvällen framför TV jämfört med en hel natt i sängen? Han har så rätt min kloka man:)Prioriteringen känns helt rätt.

Det var inte helt lätt att köpa ny säng men tillslut blev det en carpe diem som såldes genom MIO. Inte värstingsängen utan den enkla varianten kontinentalsängen. Men för oss duger den alldeles utmärkt det går alltid att lägga mer pengar och få det liiite bättre. Men frågan är om de pengarna är värda det? För oss var det inte det. En säng som kostar dubbelt så mycket är den dubbelt så bra? Frågor man måste ta ställning till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar