lördag 28 maj 2011

Morsdag!

Idag är det morsdag och det ska firas på två håll. Först blir det min goa mamma och sen blir det middag ute med svärisarna och lite fler av släkten från den sidan.
Var i väg och handlade lite i en super mysig liten inredningsbutik på väg till kompisen med barn. Egentligen så var tanken att jag skulle besöka en nyöppnad lokal butik, men jag hade inte vägarna förbi tidigare i veckan så det får bli en annan gång.
För i år ska inte mammorna få de traditionella blommorna utan en sak att minnas. Lite roligt att få köpa små fina godbitar istället för blommor som det oftast blir.
Till min mor blir det
Bild lånad

och så en sådanhär ljuvlig gratängform från märket Gerbera i färgen beige
Bild från www.tvafroknar.se Det blir en likadan till min svärmor. Hoppas nu att de kommer att tycka om det lika mycket som jag.

Jag älskar Gerberas alla olika formar. Önskar att jag hade en i alla olika färgerna och former. Bra att ha till allt. Matpaj, gratänger, efterättspaj, sallader, lasange, lägga upp kakor och bröd. De går att använda till allt.


Vet ni inte vad ni ska ge bort i present så rekommenderar jag att köpa en form. I löv dem:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar