torsdag 19 maj 2011

Tiden går fort...

ja tiden går så fort. Känner att det är så mycket jag vill göra, men så lite som hinns med. Till stor del beror det på att jag arbetar 100%. När man slutar så är det bara att hämta barnen laga mat, röja lägga dem och nått mer. Väljer jag att se på Tv hinns inte, tvätt, träning, städning (mer än att plocka i och hur disk), umgås med maken!, umgås med vänner, rensa rabatt, städa bil, röja garage osv. I bland kan jag bli tokig på allt som ska hinnas på den lilla tid man har.
I kväll tänkte jag bjuda på tapas och rabarber jordgubbspaj. Får se hur det blir med det.
I morgon har jag en stor dröm om att få åka och titta på nya sängar! Vi sover inte bra i den vi har. Det känns som att en ny säng är en bra investering. Sömn är en viktig del i våra liv. Just nu är vi inne i en bra period då lilltrollet sover hela nätter! Dra på trisser.... efter mer än två och ett halvt år med sömnlösa nätter har nu lugnet lagt sig. Det känns så bra. Visst kommer stor trollet till oss de flesta nätterna och många nätter måste hon kissa också, men så är det att ha barn. Men vi har ingen lite som gråter otröstligt på nätterna när man står maktlös och inte vet vad man ska göra. De nätter när man tillslut har lagt sig med ett barn som skriker av missnöje för att man inte orkar mer. Vet inte vad man ska göra inget duger och tröttheten är en övermäktig. De nätterna hoppas jag är förbi.....För ingen vill ju vara en trött och grinig mamma, kollega, fru, dotter, granne.
Så nu när de bitarna är på plats så tycker jag att vi är värda en go säng där vi kan sova bra och börja bygga upp nya krafter. För det är de man måste göra efter så många är med för lite sömn och för få dagar att känna sig glad, rolig, pigg, positiv, utvilad och trevlig mot sina nära och kära.
bild från Carpe diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar