torsdag 2 december 2010

Förkyld och kallt!

Tycks dras med en förkylning hela tiden. Hinner inte bli bra från den ena innan den andra är på mig igen. Känner på mig att det är så här denna vinter vår kommer att vara. Kantad av sjukdom. När man inte hinner att hämta sig innan det är dags för nästa omgång. Konstant lite nedsatt och lätt för att bli sjuk igen. Samma gäller för barna. Är den ena frisk så är den andra dålig. Nackdelen med att ha två barn. Allt blir dubbelt så långt. Fasar inför när de ska ha vattenkoppor. Ser framför mig att jag måste vara hemma 1 månad innan det är över:( Snacka om att klättra på väggarna. Det är som bekant väldigt kallt ute nu. Jag har ställt in mig på att det kommer att vara så här fram till april. Bara att gilla läget. Andersdagen har ju varit och enligt bondepraktikan så ska det slaska på jul. För det heter ju att om det braskar på andersdagen så slaskar det till jul. Jag har fått till mig att braskar ska tolkas som kallt. Kanske någon som kan tala om för mig exakt vad det innebär. Tyvärr så vet jag inte det. Men det ska i alla fall slaska till jul....vi får väl se tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar