måndag 6 december 2010

Tomtejakt och pulkaåkning!

I går tog vi på oss vinterkläderna och gick ut för att skotta fram bilarna inför idag. Det blev naturligtvis en tur med pulkorna i våran "långa" backe som finns på tomten. Jag tyckte den var alldeles lagom lång med tanke på att jag fick springa ner och hämta pulkan och barnen efter varje åk. Blev några turer upp och ner men det var det värt:)Riktigt roligt och mysigt.
När vi leker som mest hör jag någon/något som låter, ser då min man stå runt hörnet av huset viftande med någon som ska tolkas som en tomtenisse. (Docka i tomtekläder med en förlängd arm med en vante på, vilken syn haha)Jag fattargaloppen och får barna intresserade av detta som viftar bakom husknuten. En vild jakt runt huset tar vid och vi pulsar runt huset för att då och då skymta en viftande arm och tomte luva. Barnen blir eld och lågor för att få se och prata med tomtenissen. Nissen lyckades smita och kvar blev barnen med sina stora ögon och alla frågor. Roligt tyckte vi föräldrar:) Hoppas nu inte barnen får men för livet haha....kanske kommer Nissen tillbaka en dag för att se så att barnen är snälla. Man vet aldrig....

3 kommentarer:

  1. haha vilken busig nisse. Märks att julen är nära nu :) krama flickorna från valen! kramis

    SvaraRadera
  2. Haha ja det var roligt. jag ska krama flickorna från dig:) Hoppas vi ses snart kram

    SvaraRadera