fredag 10 december 2010

Skola!

Har blivit antagen på en mängd olika kurser. Så roligt:) Även om det var väntat så är det alltid en bekräftelse på att man kan känns det som. Jag blir glad varje gång. Denna gången kommer jag inte kunna att sudera det jag vill för att jag har tackat ja till ett vikariat mars ut. Känns bra att tjäna lite pengar men saknaden är stor över att inte få läsa och utvecklas. Samt alla trevliga kurskamrater man lär känna. Saknar dem alla. När jag läst vilka kurser jag anmält mig till visade det sig att det fanns en kvällskurs på 25% i Ledarskap ekonomi och hälsa!? Tror den heter så. Känner mig sugen på att tacka jag. Men kommer jag att orka det? Jag jobbar 100% med två små barn och en till stor del frånvarande man....Men man klarar det man vill och det hade varit skönt att få gjort den kursen. Känner hur det där "jävlar anama" växer fram i mig och det envetna att det måste bara gå kommer fram. Ja vem vet kanske jag ska ge det ett försök...."Hur svårt kan det vara" som vi brukar säga här på jobbet. Haha... ja hur j-vla svårt som helst men det kan gå. Det är den lilla chansen att det kan gå och då kan jag lägga till den kursen också till mina meriter. Det skulle kännas bra. Mycket BRA!!! Som att ett delmål blir avklarat. Jag får nog ta med mig denna stora frågan till min man och se vad han tycker. Vet att han stöttar mig till 100% i ur och skur men det hjälper inte all kvällar jag själv måste lösa barnvakt och själv måste ta hand om dem när de är sjuka och själv måste orka läsa och få klart mina studier. Så till egentligen hänger det bara på mig. Men jag vill nog höra att någon säger att det klara du. Det är inte omöjligt....Allt är möjligt

2 kommentarer: