torsdag 20 januari 2011

Afrikadans och gamla minnen!


I går blev det träning som stog på schemat:)) yes! Det var så skönt. Afrikanskdans blev det. Av alla träningsformer råkade jag på denna märkliga dans. Men oj vad skoj det var. Inte för att jag kände att jag fick in den rätta afrikanska känslan i min dans (för mycket hipphopp stil på mig)men jag tog mig fram och rörde mig. Ledaren hade en grym afrikans stil, kunde riktigt se hur hon platsade bland de dansande människorna i Afrika:)
Själv drömde jag mig bort till en tid för länge sedan när jag själv besökte Kenya. Underbara gamla minnen välde fram. Det var en resa som var rolig , spännande och ovanlig. Framför allt att vi var så unga och ensamma på den fantastiska resan. 6 st ungdomar i åldrarna 17-19 som reser runt i Kenya och besöker de mest fantastiska platser man kan tänka sig. Förstår inte vad vi fick modet att göra det och framför allt inte hur våra föräldrar kunde släppa oss? Själv tyckte vi att vi var stora och att inget kunde stoppa oss. Vi var ju trots allt över 18, ja ialla fall alla utom 1. Men han fick följa med ändå. Och tur var väl det:)
Mt Kenya bestegs, safari upplevdes med den stora äran att få se BIG five!!! Det ni! Som grädde på moset infann sig Wild best migration just när vi var i nationalparken!! Häftigt!
Bo på en svensk missionstation och se hur livet var där. Sen få äran att bo i en Kenyansk familj och se hur det fungerade. Allt avslutades med en Afrikans Jamboree som var en upplevelse det med. Underbara veckor med massor av minnen.

Vi har allt pratat om att besöka Afrika när barnenen har blivit lite större.
Drömmar måste man få ha! Både framför sig och bakom. Det är de man hänger upp livet på.

1 kommentar:

  1. Hihi, fler som börjat 2011 med träning :-)
    Hur ser era helger ut framöver?
    Tänkte om vi kunde boka in nå´n "playdate" framöver:-)
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera