fredag 7 januari 2011

Vardagsrum!

Nu när hellen snart är färdig så när som på lister, lite färg och fog som för övrigt inte kräver mina talanger:) börjar jag åter igen att fundera på hur jag vill att mitt vardagsrum ska se ut. Det finns vissa saker som är givna så som fårskinsfotöljerna som ännu inte är på plats:( (kom en bil emellan). Sen är det ju vad man ska ha för TV-bänk, skänk/skåp, vardagsrumsbord, soffa, matta och lampor.
Börjar känna på lampfronten att en kristallkrona nog inte hade varit helt fel. För ett par år sedan så skulle den tanken vara helt otänkbar men nu känner jag att det är helt rätt.. en rätt så liten och nätt får det vara för vi har lågt i taket och rätt litet för övrigt så det får inte bli en för stor historia. Sen vill jag inte att det ska vara mässing utan hellre åt rostfritt, järnhållet. Kristallkrona kan ju bli en ruskigt dyr historia och det vill jag ju inte heller. 1500-2000 kan jag tänka mig att lägga men inte mer. Får hålla ögonen öppna fall det dyker upp något. Vet ni något så får ni gärna höra av er. .

Förövrigt skulle jag vilja ha rätt så robust still. Ett varadgsrumsbord från BRUKA DESIGN är önskvärt. En svart liten tygsoffa och en skänk i betong och vitmålat är också med i min tanke. Får jobba på att min man kan fixa det åt mig:) Han har gott om tid
Mitt drömbord från BRUKA DESIGN:) I Löv...får nog ta mig upp till huvudstaden och införskaffa.

5 kommentarer:

  1. Låter ju finfint det!! :)
    Hoppas ni mår bra hela familjen o har haft det skönt i jul o nyår o allt om varit.
    Kram kram miriam.

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen! Kul att höra från dig. Allt har varit bra. Så roligt att läsa din "nya" blogg. Tyckte det fanns mycket inspirerande där.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kolla Monas lampa, den är jätteläcker!

    SvaraRadera
  4. haha..ja jag kanske skulle bjuda in mig:)

    SvaraRadera
  5. Mm, byter ju lite hejvilt. Men den här är nog kvar för att stanna :)
    Ta vara på lilla skruttis oxå, hoppas hon blir kry snart!

    KRAM

    SvaraRadera