fredag 7 januari 2011

Tonåring?


Det känns ibland som att mitt stora troll tror hon är en tonåring. Det skreks, gapas, stampas med fötterna, slår i dörrar och utbrott när man minst anar det!? Jag står oftast som ett frågetecken i dessa situationer. Samtidigt som jag tycker de är komiska....kan inte annat än skratta.
I går blev det ett hysteriskt utbrott vid middagsbordet. Mitt lilla troll satte sig på stolen som stora trollet ville sitta på. Det blev ett ilsket tjut och stora tårar. Mitt i allt fick jag känslan att det bara var för att hon ville bli arg mer än för vad hon var arg på. Efter att ha skrikigt ett tag beslöt hon sig för att äta!! Se där ja...trodde jag. Näää då kom nästa utbrott när jag sa att Herr Bää inte får sitta vid matbordet utan får vänta i sängen eller soffan. Hysterin var nära...det var min ilska också. Nu får det vara nog, vill du se en som kan bli arg?? För jag kan också bli väldigt arg... Det blev en vända till in på sitt rum. Det lilla trollet tittar med stora ögon på oss andra och säger "mamma jag är snäll". Lilla hjärtat... ja du är snäll men det är din syster också, hon är bara väldigt arg.
Det slutade med att vi alla fick mat i oss och stora trollet var nog innerst inne nöjd med att ha fått göra lite revolt och denna mamman var nöjd med att jag tog allt med sånt stort lugn och lät henne hållas fast under ordnade former:) Arg och sur får man vara men på sitt egna rum så vi andra slipper att se det.

1 kommentar: